F.A.Q.

Înscriere

  1. Cum mă înscriu?

R: Urmărește pașii de mai jos:

Intră pe fotografulanului.ro

Alege Opțiunea GRATUITĂ pentru a încărca prima fotografie;

Apasă butonul Add to cart;

Apasă butonul Proceed to check out;

Completează datele personale din primul formular de validare a identității (numele, prenumele și o adresă de email) iar apoi apeși butonul Place order;

Vei primi un mail prin care se confirmă comanda. Apasă pe linkul Upload FOTOGRAFIE – Opțiune GRATUITĂ;

Completează datele cerute în noul formular de confirmare a identității (obligatoriu o adresă de email atașată unui cont Google: Gmail / G Suite / Google Apps, numele și prenumele, numărul de telefon, numărul comenzii din emailul inițial) și selectează una dintre cele 12 secțiuni ale concursului. Tot aici încarcă fotografia și trimite apoi formularul;

Verifică mailul de confirmare a înscrierii.

Dacă vrei să încarci fotografii suplimentare și să îți crești șansele de a câștiga marele premiu sau un premiu la una dintre secțiuni, alege din opțiunile contra cost disponibile și repetă pașii de mai sus.

  1. Care sunt datele necesare la înscriere?

R: Prenume și nume așa cum apar în actul de identitate, număr de telefon și o adresă de e-mail validă. Pentru a putea înscrie fotografii în Concurs, participantul trebuie să utilizeze în formularul de înregistrare o adresă de email atașată unui cont Google: Gmail, Google Apps, G Suite.

  1. Cu câte fotografii pot participa la concurs?

R: Poți participa la concurs cu un număr nelimitat de fotografii. Prima este gratuită, iar următoarele, în funcție de numărul lor, pot fi încărcate contra cost. Alege opțiunea potrivită pentru tine.

  1. În ce perioadă mă pot înscrie?

R: Perioada de înscriere este 25 iunie – 10 septembrie 2018.

  1. Cine poate participa la concurs?

R: La acest concurs poate participa orice persoană cu cetățenie română, majoră, care se înscrie online pe pagina de concurs www.fotografulanului.ro/inscriere în perioada 25 iunie – 10 septembrie 2018, completând toate câmpurile formularului online de înregistrare.

  1. Există o limită de vârstă pentru participanți?

R: La concurs poate participa orice cetățean român care are 18 ani împliniți la data înscrierii.

  1. Nu locuiesc în România. Mă pot înscrie la concurs?

R: Da, te poți înscrie. Nu este necesar să locuiești în România, ci doar să ai cetățenie română.

  1. Pot participa cu o singură fotografie la mai multe secțiuni?

R: Da, în limita opțiunilor disponibile. Prima aplicație (într-o singură secțiune) este gratuită. Aceeași imagine poate fi înscrisă și la alte secțiuni, contra cost, în funcție de opțiunea aleasă.

  1. Contează echipamentul tehnic cu care sunt realizate fotografiile cu care aplic?

R: Fotografiile care sunt trimise pentru participarea la concurs pot fi realizate cu orice model de cameră foto, inclusiv fotografii cu cameră cu film/analogică și apoi digitalizate. De asemenea sunt permise fotografii realizate cu telefonul mobil, dronă etc.

  1. În ce măsură este permisă editarea imaginilor cu care aplic la concurs?

R: Fotografiile pot fi procesate/editate/prelucrate oricât consideră necesar autorul, potrivit gusturilor sale, în scopul obținerii unui rezultat artistic, dar în limitele definite la fiecare secțiune în parte (găsești mai multe detalii în Regulamentul concursului, Anexa 2). Fotografiile care sunt trimise pentru participarea la concurs pot fi editate în orice soft de specialitate.

  1. Ce se întâmplă dacă aplic cu o fotografie la o secțiune nepotrivită?

R: Dacă ne semnalezi acest lucru până la încheierea înscrierilor (10 septembrie 2018) pe adresa de mail info@fotografulanului.ro, putem remedia eroarea. În caz contrar, înscrierea este invalidată.

  1. Fotografiile pot avea watermark sau semnătură?

R: În toate cazurile, imaginile înscrise la concurs trebuie să fie fără logo/semnătură/watermark/ramă.

  1. Fotografiile trebuie să aibă titlu sau descriere?

R: Fotografiile înscrise trebuie să aibă un titlu la alegerea autorului care coincide cu numele fișierului de tip imagine încărcat. De asemenea, opțional, se poate adăuga o descriere în câmpul special din formularul de înscriere.

  1. Ce fotografii sunt descalificate?

R: După înscrierea în concurs, fotografiile pot fi descalificate și șterse de pe platformă de către organizator, la cererea argumentată a participanților și/sau în cazul în care terțe persoane reclamă și dovedesc încălcarea unui drept de proprietate intelectuală, drept la imagine sau alt drept protejat de lege. De asemenea, trebuie să țineți cont de limita maximă de 5 MB.

Organizatorul poate respinge orice imagine care include mărci comerciale, logo-uri sau materiale protejate asupra cărora participantul nu deţine drepturi de autor sau de utilizare sau sunt folosite fără permisiunea prealabilă, în scris, a titularului acestor drepturi (inclusiv nume faimoase, nume de companii etc.); sunt defăimătoare, reprezintă falsuri sau aduc o insultă unor persoane sau companii, incluzând dar fără a se limita la organizator (inclusiv partenerii acestuia); include reproducerea imaginii unei persoane fizice, în legătură cu care participantul nu deține dreptul de utilizare sau nu a declarat pe proprie răspundere că deține dreptul de utilizare.

  1. Ce se întâmplă cu fotografiile mele când aplic la concurs? Trebuie să renunț la drepturile de autor?

R: Participantul declară expres că deține toate drepturile necesare pentru a participa la concurs și pentru a îi permite organizatorului să folosească fotografiile (în conformitate cu termenii prevăzuți în regulament), inclusiv, dacă e cazul, drepturile cu privire la folosirea imaginii oricărei persoane surprinse în fotografiile înscrise, în condițiile prevăzute de Codul Civil și de legislația privind protecția drepturilor intelectuale. Participantul declară în mod expres că își asumă consecințele lipsei drepturilor menționate anterior sau obținerii acestora într-o formă necorespunzătoare sau incompletă, răspunderea organizatorului fiind exclusă pentru prejudicii generate de lipsa drepturilor asupra fotografiilor înscrise, necesare participantului pentru concurs. Participantul rămâne titularul deplin al drepturilor de autor asupra fotografiei înscrise, dar acceptă ca fotografiile înscrise să fie utilizate de către organizator în scopul desfășurării şi  promovării concursului pe orice canale media proprii sau ale partenerilor, sau prin internet, acestea putând fi aduse la cunoştinţa publicului prin postare pe reţele sociale sau prin alte canale media, online sau print, în orice format, inclusiv dar nelimitat la materiale tipărite, cataloage, materiale video, expoziții etc.

  1. Pot aplica la concurs cu fotografii alb-negru?

R: Da.

  1. Pot trimite fotografii tipărite?

R: Nu, fotografiile realizate analogic (pe film) trebuie digitalizate.

  1. Ce dimensiuni trebuie să aibă fotografiile înscrise?

R: Se pot înscrie fotografii cu orice dimensiune, în următoarele limite și specificații: minimum 72 dpi și maximum 5 MB.

  1. Cu aceeași fotografie mă pot înscrie la un alt concurs?

R: Da.

  1. Mă pot înscrie cu un nickname?

R: Nu.

  1. Pot participa cu fotografii mai vechi de 2017?

R: Data capturii trebuie să fie după 1 ianuarie 2017.

  1. Pot înscrie fotografii cu care am câștigat sau participat și la alte concursuri?

R: Da.

  1. Cine nu poate participa la concurs?

R: La acest concurs nu au dreptul să participe: angajații organizatorului, angajați ai partenerilor oficiali ai organizatorului, membrii echipei de organizare și membrii juriului.

  1. Ce fac dacă greșesc opțiunea de înscriere?

R: Trimite-ne un mesaj la info@fotografulanului.ro.

  1. Pot participa cu două ID-uri?

R: Nu.

  1. Care sunt secțiunile de concurs?

R: Cele 12 secțiuni ale concursului FAR sunt: arhitectură, portret, peisaj, natură & wildlife, street, fotografie documentară, fotojurnalism, eveniment, fashion, fine art & creativ, comercial & produs, OPEN.

Plată

  1. Cum fac plata?

R: Plata se poate face online, prin transfer bancar sau ordin de plată, cu un card bancar valid (plată securizată prin procesatorul de plăți EuPlatesc.ro) sau prin PayPal.

  1. Plata online este securizată?

R: Da, prin procesatorul de plăți EuPlatesc.ro sau PayPal.

  1. Pot plăti înscrierea în euro, în dolari sau în altă valută?

R: Taxa de înscriere este în lei. În cazul în care cardul tău este aferent unui cont în valută, se va face automat convertirea în lei.

  1. Voi primi notificare după ce voi plăti/ încărca fotografia?

R: Da, pe adresa de e-mail cu care te-ai înscris.

Jurizare

  1. Cine sunt membrii juriului?

R: Membrii juriului sunt fotografi și profesioniști din domeniu, atât din România, cât și din străinătate, după cum urmează: Alex Gâlmeanu, Ioana Moldovan, Anca Cernoschi (toți din România), respectiv Dean C.K. Cox (Suedia), Craig Allen (SUA), Vaughn Wallace (SUA), Anne Farrar (SUA), Jim Casper (Olanda), Peter Svoboda (Cehia), Iurie Belegurschi (Islanda), Rui Palha (Portugalia). Juriul este prezidat de Roger Tooth (Marea Britanie).

  1. Când se face jurizarea?

R: În perioada 10 – 30 septembrie 2018 juriul va delibera câștigătorii, urmând ca aceștia să fie anunțați pe 2 octombrie.

  1. Când și cum se anunță câștigătorii?

R: Câștigătorii vor fi anunțați pe data de 2 octombrie 2018, prin intermediul adresei de e-mail utilizate la înscrierea la concurs sau la telefon.

Premii

1. Care sunt premiile pe secțiuni? Ce pot câștiga, în afară de premii în bani?

R: Premiul cel mare este în valoare de 30.000 de lei, impozabil. Fiecare secțiune din concurs are un premiu unic în valoare de 3.000 de lei, impozabil. Excepție face secțiunea OPEN, la care se acordă premii exclusiv în produse sau servicii.

  1. Pot câștiga la mai multe secțiuni?

R: Poți câștiga la o singură secțiune a concursului, chiar dacă te-ai înscris la mai multe. Câștigarea marelui premiu exclude obținerea unui alt premiu în acest concurs.